Lego se zbavuje plastů, kostky v krabicích budou nově v sáčcích z FSC papíru tisknout

Dánský výrobce hraček Lego přestane využívat jednorázové plastové pytlíky. Místo toho začne od příštího roku balit kostky v krabicích do papírových sáčků. Ty by měly současné obaly zcela nahradit během pěti let. Společnost o tom informovala v polovině letošního září.



Přechod na papírové sáčky je součástí rozsáhlých investic firmy do udržitelnosti. Lego chce do zelených řešení nalít v příštích třech letech celkem 400 milionů dolarů (9 miliard korun). Podle výkonného ředitele společnosti Nielse B Christiansena jsou za tím mimo jiné samotné děti, které volají po opatřeních souvisejících se změnou klimatu.

Jedním z jejich požadavků bylo i zrušení jednorázových plastových obalů. Lego je proto začne nahrazovat papírovými baleními, certifikovanými neziskovou organizací Forest Stewardship Council. Ta uděluje značku výrobkům, které vznikly v souladu se zásadami udržitelného lesního hospodaření. Lego chce, aby obaly jeho výrobků splňovaly veškeré principy udržitelnosti do roku 2025. Papírové sáčky se navíc dětem snáze otevírají, tvrdí firma.

Lego z cukrové třtiny

Výrobce hraček chce v budoucnu vyrábět i své stavebnice z ekologičtějšího materiálu než jsou plasty. Zatím však nedokázal najít náhradu, která by byla stejně odolná. Zhruba dvě procenta lego kostek, například dílky stromů a keřů, se nyní vyrábějí z cukrové třtiny, poznamenala agentura AP.

Lego v současnosti spotřebuje na pět tisíc tun plastu ročně jenom na balení svých produktů, napsal server stanice CNN. Mnohem větší zátěží pro životní prostředí jsou samotné kostky, na ty každoročně padne zhruba 90 tisíc tun plastu. Zástupci společnosti v úterý uvedli, že Lego ve hledání alternativ k plastu spolupracuje s výzkumnými ústavy a dalšími firmami. Hodlá také navýšit podíl kostek z cukrové třtiny.

Dánská společnost letos v prvním pololetí zvýšila svůj zisk, meziročně o 11 procent na 3,9 miliardy dánských korun (14 miliard korun). Podle firmy je to tím, že během karanténních opatření na jaře se rodiny více uchylovaly k domácím hrám. Prodeje spotřebitelům Legu vzrostly o 14 procent. Společnosti pomohlo také to, že loni značně investovala do prodeje přes internet.

Převzato z www.idnes.cz. Originál najdete zde

Podporující členové FSC Česká republika:http://www.hornbach.czhttp://www.pointcz.cz
 

® FSC, A.C. All rights reserved. FSC-SECR-0038