Největší kampaň na podporu značky FSC startuje! tisknout

FSC ČR zahájíla dosud největší kampaň na podporu znalosti značky a certifikátu FSC. Kampaň má za cíl zvýšit a propagovat nákup dřevěného zboží s mezinárodní značkou FSC a informovat tak spotřebitele o výrobcích, které byly vyrobeny z legálně těženého dřeva šetrným způsobem k lesu a zároveň s ohledem na lidská a sociální práva obyvatel.

Kampaň tak reaguje na stále větší množství mizejících, ohrožených a devastovaných světových lesů, které patří k nejvíce ohroženým ekosystémům naší planety a na problémy spojené s nelegální těžbou dřeva. Zaměřením na spotřebitele by kampaň měla také zvýšit poptávku po výrobcích se značkou FSC, což pomůže i vlastníkům certifikovaných lesních majetků a certifikovaným zpracovatelským řetězcům. Druhé kolo kampaně z prostředků Norských finančních mechanismů, Ministerstva životního prostředí ČR a Státního fondu životního prostředí s celkovým rozpočtem přes 2 mil. Kč proběhne na jaře roku 2010.

 

Náhled jednoho z vizuálů reklamní kampaně FSC ČR

Samotná příprava kampaně probíhala ve spolupráci s reklamní agenturou Marco/BBN Czech Republic (www.marco.eu), která vyhrála výběrové řízení FSC ČR na realizaci celého projektu. "Jsme rádi, že jsme se účastnili tohoto výběrového řízení, a že jsme byli vybráni. Marketing v neziskovém sektoru má svá specifika a práce pro českou FSC pro nás byla výzvou,“ poznamenal k vyhranému tendru Pavel Marek, ředitel agentury MARCO/BBN. Ta již dříve spolupracovala mj. na kampani českého předsednictví v Radě Evropské Unie EU2009.CZ a vypracovala zakázky např. pro společnosti Home Credit, VZP, Plzeňský Prazdroj a Volksbank. Kampaň za agenturu MARCO/BBN připravoval account director Tomáš Navrátil, který ocenil přístup FSC ČR. „Z našeho pohledu to byl ukázkový příklad přípravy komunikační kampaně,“ poznamenal Tomáš Navrátil. „Od samotného zadání, přes výzkum a definování cílové skupiny, až po kreativní brainstormingy s klientem a našimi kreativci,“ doplnil Tomáš Navrátil. "Značku BIO potravin a její význam zná již většina českých občanů. Značka FSC je paralelou pro výrobky ze dřeva a papíru, její známost je však bohužel zvláště ve srovnání se západoevropskými zeměmi velmi nízká. A protože ochranu lesů a šetrné lesní hospodaření považujeme za mimořádně závažné téma, rozhodli jsme se ještě více zaměřit na spotřebitele dřevěných a papírových výrobků, kteří mohou svým jednáním pomoci zabránit nelegální těžbě dřeva a přispět tak k ochraně českých i světových lesů,“ řekl ke kampani Tomáš Duda, zástupce ředitele a statutární zástupce FSC ČR.  

Zdroj: FSC ČR, říjen 2009


Podporující členové FSC Česká republika:http://www.hornbach.czhttp://www.pointcz.cz
 

® FSC, A.C. All rights reserved. FSC-SECR-0038