Digital Comunication Awards se konají už od roku 2011 v Berlíně. Jejich cílem je představit přelomové způsoby, kterými lze sociální kampaně využívat při komunikaci s veřejností. FSC se přihlásilo do letošního ročníku soutěže poprvé v historii se svým úspěšným projektem „Stromového BnB“ (angl. „Tree BnB“), který si klade za cíl spojovat publikum s lesním ekosystémem.

treebnb logo

Kampaň „Stromového BnB“ se dostala skrze první kolo posuzování, kterého se zúčastnilo přibližně 400 dalších projektů, do užšího výběru ve dvou kategoriích. "Kampaň roku – neziskové organizace" a "Disruptivní komunikace". Komunikační tým FSC byl pozván, aby svou kampaň představil před odbornou porotou, ve které zasedli profesionální marketéři a akademici. A nakonec se zadařilo – „Stromové BnB“ vyhrálo první místo v kategorii Disruptivní komunikace.

Smyslem této kategorie je ocenit ambiciózní projekty, které se snaží odklonit od tradičního způsobu využívání digitálních nástrojů a uchvátit své obecenstvo novými a kreativními technikami. Kampaň „Stromového BnB“ představila biodiverzitu v lehce pochopitelné a zábavné perspektivě. Čtenářům nabídla vědecky ověřené informace a představila FSC jako jeden z nástrojů, kterými lze přispět k ochraně lesů a všech živočichů, kteří se na les spoléhají.

FSC odstartovalo kampaň na letošní Mezinárodní den lesů a zahrnulo do ní rozmanitý mix komunikačních výstupů jako jsou posty na sociálních sítích, videa a speciální webový portál, na kterém si mohli návštěvníci pročíst profily jednotlivých druhů stromů. Na sociálních sítích měla kampaň dosah více než 2 miliony uživatelů a úspěšnost cca 16 %. K dalším uživatelům se pak kampaň dostala díky sdílení od partnerských organizací.

„Stomové BnB“ představuje pro FSC přelomový moment, protože je díky úspěchu této kampaně zřejmé, že takový druh komunikace je skvělým způsobem, jak spojit širokou veřejnost s lesními tématy. S pomocí nově navázaných komunikačních kanálů, které kampaň otevřela, se bude dařit šířit povědomí o FSC jako organizaci, a lépe vysvětlovat, jak přispívá k tomu, aby byly světové lesy zdravější a silnější.

a logo of Czech Ministry of environment

Projekt byl podpořen Ministerstvem životního prostředí.

Informace nemusí vyjadřovat stanovisko MŽP.

Podporující členové FSC ČR

logo of hornbach